Sesi Persekolahan Dah Bermula

lets, back, to, school.

“Arrrgghhh….tak bestnya..esok dah sekolah “.

” Ehhh…esok cuti lagi kan ?”
“Awat tau rasa sat sangat cuti sekolah ni ?”
Macam-macam lah budak-budak ni… Bila sesi persekolahan dah nak mula, keluar lah ayat-ayat seperti kat atas tu.. Aku dulu pun pernah gak jadi macam. Tapi aku dulu sekolah berasrama. kenalah pergi lebih awal dari budak lain. 
Hari ni, adik bongsu aku dah daftar masuk ke alam persekolahan menengah. Sekolah jauh, nak tak nak, dia kena dok asrama jugalah jawabnya. Semalam dok tolong dia kemas barang. Macam-macam kerenah dia. nak bawa baju berapa helai, seluar lah…apa yang boleh dibawa dan apa yang tak boleh dibawa. Dalam masa dok kemas-kemas tu, aku tanya dia ” Mana beg sekolah ? tak bawa ke ?”. Boleh pula dia jawab beg sekolah tak payah bawa sebab dok asrama. Adooiiiii…… 
Sekarang ni tyang tinggal kat rumah, mak dan ayah aku, dan adik aku lagi 2 orang. Lepas ni kalau aku dapat kerja kat luar, rumah jadi sunyi sepi lah jawabnya…hhhhmmm…

dah, bersedia, kembali, ke, sekolah.

You may also like

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge