Panas..Panas…Panas…

Tengah hari ni memang panas…tapi panas terik dek matahari…tapi aku panas pasal kes pagi tadi…memang nak jer aku maki hamun..tapi apakan tak dapat nak buat macam tu..
kalau nak tau…memang hampeh..dekat 2 jam aku buang masa just nak tunggu diaorang..rugi dibuatnye..ni gara-gara orang yang berpangkat dan berpersatuan kat ofis ni…bengang jer aku…cakap macam dot..dot..dot….nak tau apa kes???
diaorang ni ada tempah makanan dari katering parent aku, Alhamdulillah lah..rezeki masuk kan..
tapi yang tak bestnya…(ada 2 kes ni)..
kes 1.:
ini untuk mesyuarat orang-orang berpangkat penting dalam syarikat ni…diaorng order makan untuk sarapan..bihun goreng jer…tapi masalah nya,esok nak makan,petang ni baru nak call…kelam kabut lah jadi nya..nak kena tengok barang-baran samada ada or tak..diaorang nak makan pukul 9 pagi…ok..deal..kitaorang pergi hantar pukul 8.30 pagi…selalunya,kitaorang akan ambil bekas balik dalam 1 jam kemudian..maksudnya kalo makan pukul 9,kitaorang pergi kutip balik barang pukul 10 lah..
tapiii…alangkah kecewanya,tadi dalam pukul 10.15 pergi nak ambil….ada sorang pegawai tu cakap ada lagi yang tak makan…aduiii..nak jer aku sumbat bihun tu kat mulut dia…(sebab bihun lebih)…pe sal tak makan sekali tadii….selalunya,yang tak habis,kitaorang akan bagi kat pegawai-pegawai bawahan makan….so,aku biar je lah bihun tu…pukul 11pagi baru siap kutip…
itu yang kes 1, ni kes ke 2 plak…
 yang kes ni masak untu mesyuarat persatuan ofis tu…diaorang nak makan nasi lemak daging….wow..sedap tu…yang geng ni nak makan pukul 10 pagi..memandangkan satu bumbung,kitaorang pergi hantar sekali terus..senang,tak payah nak ulang alik…ni pun peragai lebih kurang macam orang atasan diaorang juga….kata nak makan pukul 10 tapi hampeh..pukul 11 baru makan…tu bukan sarapan dah pak cik ooiiii…tu dak nak masuk tengahhari…amboiii..tak kan lah berpersatuan pun tak tau nak tengok jam…dok tunggu punya tunggu,pukul 12 baru siap kemas barang…sampai rumah pukul 1…haaadooiiii….
aku pun tak tau lah apa nak cakap..kalo salah kita,diaorang nampak..salah sendiri tak nampak..bak kata peribahasa, semuat diseberang nampak,tapi gajah depan mata tak nampak…kalo atasan tak betul,macam mana nak betulkan orang bawah????

1 thought on “Panas..Panas…Panas…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge