Merayau sambil cari kerja

Pagi semalam (selasa) nak pi cari kerja. Tapi na cari kat mana???hhhmmm….ok2..cari kot daerah aku dulu.dekat sikit dengan rumah aku. Aku pun pi lah dengan member aku sorang ni. Mula-mula pi dulu kedai gunting rambut…mak aiii..murahnya..tau dak bapa ringgit??? RM 3 jer…memang murah..kedai siap ada air cond lagi…tak sangka aku ada lagi kedai yang semurah ni.
Lepas tu pi pusing-pusing kot kawasan pekan. Tengok memang banyak kedai kat situ, Jawatan kosong pun banyak gak tapi nak perempuan aja…aduhaiii…macam lah lelaki tak mau kerja..Tak pe lah..lepas tu kami pergi ke Tecso. Member aku Tanya kat salah seorang pekerja kat situ samada ada kerja kosong atau tak. Pekerja tu jawab ada tapi kena pergi kat ofis belakang.Belakang???oooo…belakang ni je…kami pun pi lah kat ofis tu…dah sampai depan pintu tu,dok lah belek-belek  tengok samada ada loceng ke tak. Rupanya tak de,kena ketuk..aku ni malas sikit nak ketuk-ketuk. Member aku dengan beraninya ketuk pintu tu kuat-kuat…Tapi tak dibuka-buka pintu tu…hhhhmmm..kami berlalu pergi degan kecewa…
Tapi aku masih lagi mencari kerja..SPA dah isi, tunggu ada kekosongan jer…huhu…dimana rezeki aku untuk bekerja???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge