Lembu dan Ayam

kisah, lembu, dan, ayam

Ayam : Hai Mak Bu.

Lembu : Hai Mak Yam.. Dari mana tu ?
Ayam : Aku baru balik dating ni. Ko nampak sihat je.
Lembu : Ye ke… Eh.mestilah nampak sihat, tuan aku kan sayang kat aku.
Ayam : Eh mak Bu, koada dengar cerita tak ?
Lembu : Cerita apa mak Yam ? Cer citer…
Ayam : ko tau Mak Bu, hari ini kan dah 9 Zulhijah, esok 10 Zulhijah.
Lembu : Laaaa…itu jer ke. Ingatkan apa lah tadi.
Ayam : Dengarlah dulu Mak Bu..Aku cerita tak habis lagi ni..
Lembu : Ok..sambunglah..
Ayam : Tadi kan…masa aku ber’dating’ dengan bapak ayam, aku ada nampak manusia sibuk dok tajamkan  
            pisau diaorang.
Lembu : Itu je ? Tak adalah gempak sangat.. Aku pun ada tengok tuan aku tu dok tajamkan pisau juga…
Ayam : ko nampak juga ? Wahhh..relaks ye ko mak Bu…
Lembu : Habis tu ko nak aku buat apa ? Tolong tajamkan sekali ?
Ayam : Eh ko ni Mak Bu, esok kan tuan ko tu nak buat korban. Aku dengar dia nak sembelih lembu.
Lembu : Ooo…ye ke..Buat je lah, apa kena dengan aku pula.
Ayam : Ko kan lembu, mestilah ada kena mengena dengan ko. Ko tengoklah diri ko sekarang, makin sihat  
            dan gemuk sebab ko lah lembu yang nak kena korban tu. Habislah ko Mak Bu…
Lembu : ….(gulppppp)

1 thought on “Lembu dan Ayam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge