Lawak : Kisah di kedai mamak

Suatu hari di kedai mamak, seorang lelaki bertanya kepada seorang mamak yang bekerja di situ.. 
Hasrul : Dey mamak apa password WIFI kat sini? 
Mamak : Apa WIFI?? 
Hasrul : Ini kedai punya internet la.. 
Mamak : Ooo..itu macam kalu, password dia tujupakale jugak 
Hasrul : Hah?? 
Mamak : “Tujupakale..!” 
Hasrul : Apa tu..?? 
Mamak : Aiyoo..awak tanya passwordkan… tujupakale la.. 
Hasrul : Password dia tajupakale..! 
Mamak : ya… tujupakale 
Hasrul pun menaip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E. (ternyata salah) 
Hasrul : dey, mamak apa password dia??
Mamak : tujupakale la…sudah tanya banyak kali jugak..aiyoo!!
Hasrul : kau bagi salah la, tu yg aku tanya balik 
Mamak : mana ada salah..tujupakale
Hasrul : tak boleh la dey!!
Mamak : boleh la… 
Hasrul : ko datang sini tengok aku taip..(mamak tu pun datang) kalo tak boleh kepala ko aku tuju! 
Mamak : aiyoo abang jangan marah la..awak satu kali saya tengok (Hasrul pun taip)
Hasrul : ko tengok aku taip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E… tengok, mana dapat!!
Mamak : dey, abang mari sini saya taip..awak kasi tekan salah butang jugak.. 
Hasrul : eh, ye ke…kau tekan la
Mamak : ini macam tekan la 7777 
Hasrul : “ini TUJUH EMPAT KALI..!!” 
Mamak : betul la saya cakap tujupakale.. 
Hasrul : %@$#@%#!!!!….

3 thoughts on “Lawak : Kisah di kedai mamak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge