Kisah rumah sewa

Assalamualaikum…

Kali ni aku nak mengusik kenangan semasa aku dok rumah sewa dulu…ala…masa belajar dulu…Aku dan kawan-kawan sewa rumah kat satu taman ni yang berhampiran dengan tempat belajar aku…semua 6 orang termasuk aku…budak-budak rumah aku semua budak negeri tu…negeri tempat aku belajar tu laaa….aku???aku negeri lain lah….memang selalu kena tinggal sorang-sorang lah kalo hujung minggu….

memang mombosankan hujung minggu aku..tak de aktiviti nak wat sangat….nak hilangkan bosan tu, aku wat lah benda yang boleh bagi aku happy…aku online jer…bila dah online tu,tak lah aku rasa keseorangan.sebab bertemankan kawan-kawan maya…kalo lapar,aku masak sendiri jer..nak beli luar???hmm.membazir je..kalo masak 2 3 kali aku boleh makan…kan??

dok chit chat punya chit chat, sembahyang aku tunai gak…tu yang penting..ingat tau..sembahyang tu tiang agama….sampai ke malam aku berhadapan dengan laptop aku…malam tu, aku teruskan aktiviti aku lagi…layan fb jer..smbil dok melayan tu, tiba-tiba tak ku sedar dah pukul 11 malam…” alaaa..malam masih muda” bisik aku sendirian….tiba-tiba ting..ting..ting…

ada benda jatuh kat dapur…aku pun bingkas bangun dan pergilah tengok benda apa yang jatuh..sampai dapur aku cari lah apa barang yang jatuh…cari,punya cari..tak jumpa…pelik bin ajaib ni….pastu aku pegi ruang tamu dan sambung melayan kawan-kawan fb…tengah sedap melayan member fb,aku rasa macam ada orang tengok…pusing kanan,pusing kiri…depan belakang semua..tak de orang pun….khayalan kot..

dah aku fikir hanya khayalan, aku terusje lah melayan fb…..tiba-tiba….terasa angin di sebelah kiri aku…dari mana lah pulak angin ni datang…terasa lagi macam ada orang memerhati aku dari dapur…aku pun toleh ke dapur…terus nampak kelibat orang melintas di ruang dapur…

” ish…sapa lah masuk dapur aku ni??” bertuahlah kalo aku cakap macam tu.

…aku pun pergi dapur untuk pastikan tiada orang…hah…memang tiada orang…kat bilik mandi aku cari,kat bawah sinki aku tengok…kat sinki tu aku basuh tangan aku sekali…saja nak tengok luar tingkap….tapi..aku rasa bagai ada orang dibelakang aku……………..

1 thought on “Kisah rumah sewa

  1. Haha… cerita la pasal 3 ekor jin bayi kt dlm almari, jin penakut atas sinki, bau najis satu rumah, jin kerbau yg usha ijam main fb, bau kemiyan yg hanya ko n aku je terbau, cctv, nenek minah, pocong, pastu yg hari terakhir nk keluar rumah tu yg aku nk lari mlm2 tu, pastu yg kita dgr org nyanyi lagu ntah ape2.. masalhnya nape kita je yg "kena"?? hahaha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge