Durian

Lirik Lagu Durian Dah Berbunga – Mr. Os 

Oh kome, deghoyan dah berbunge (dah berbunge),Moh kite minang anok dare (anok dare) , Anok dare, anok dare kote (dare kote),Teman jumpe di Padang Tenggale (iye)

Ahaaaa….korang sambung nyanyi sendiri ye..sekarang ni aku nak cakap musim durian dah kat utara ni Jenuh nak memakannya. Nasib baik aku bukan hantu durian. Kalau tak, tentu dah habis aku makan banyak gini.
buah, durian, kampung, yang, sedap, dan, lemak
Bertuahnya aku tahun ni sebab asyik makan durian je…Tahun-tahun sebelum ni bukan tak makan, ada lah makan juga tapi durian beli. Durian beli mana nak sama dengan durian kita ambil kat dusun tu.Kali ni aku tak beli tapi pergi ambik kat dusun. Ini dusun peninggalan arwah tok wan aku. Untuk tahun ni, musim durian sama dengan bulan Ramadan. Jadi memang tak dapat nak makan kalau siang hari. Nak makan waktu malam pula dah tak boleh sebab kenyang dengan juadah berbuka. Yang lebih banyak-banyak pula keluarga aku buat untuk moreh kat surau.
makan, pulut, durian, satan, kelapa, sedap

blogger, blogizwan, izwan, makan, durian

isi, duiran, lemak, musang, king

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge