dari utara mai…

Dilahirkan dan dibesarkan di Utara tapi bila dia cakap,bunyi utara pun tak keluar,yang keluarnya loghat KL..ada setengah orang pulak,dilahirkan di lain tempat,tp tinggal di Utara,tapiii loghatnya masih guna loghat asal nya…hhhmmm…pernah anda da kawan macam ni???
sebenarnya, aku pun melalui situasi yang sama. Asal utara tapi cakap utara sikit aja yang boleh aku cakap dan fahami..bukan tak sedar diri tapi nak wat camne mmg dah lahir loghat ni yang kaluar..nk wat macamne kan??Kekadang tu ada gak lah terasa hati bila orang sindir atau perli kan..tapi nak wat camne,kita terima je..pe-pehal pun,aku da gak faham loghat utara..
jom blajar sikit…hehehe…
1. saya — cik
2. awak — hang
3. pergi — pi
4. tadi — tak sat
5. sekejap — sat
6. tak sabar — tak dan-dan
7. bising — hingaq
8. sarapan — menyerak
9. basikal — gerek
10. tak senonoh — loklaq.
ha…amacam??boleh sebut tak???nak belajar lagi tak???? ::-)

You may also like

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge