Cara Dapatkan Balik Sim Kad Yang Hilang

cara, dapatkan, kad, sim
“Alamakkk!!! Handphone hilang !!! Sim kad tu penting weiii… nak buat macam mana ni ??”  
Hah… kat atas tu bukan kes aku ya. tapi saja je aku buat ayat macam tu. hehehe… Ni aku nak kongsi sikit bagaimana korang nak buat jika situasi ini terjadi kepada korang. sim kad yang telah guna bertahun-tahun, boleh hilang. Dah lah ramai yang tahu numbor tu kan ? Malas dah nak beli baru.. Begini caranya bagi korang yang menghadapi situasi begini.:

1. Mula-mula korang pergi ke cawangan syarikat sim kad yang korang guna tu. Kalau maxis, pergilah ke cawangan maxis ye, jangan pula pergi ke cawangan celcom. ok ?
2. Lepas tu, korang cakap lah kat pegawai yang bertugas tu pasal kes korang tu.
3. Pegawai itu akan segera gantikan sim kad korang tu. Tak ambil masa lama pun. Lebih kurang dalam 10 minit macam tu. TAPI…. korang akan kena bayar dalam jumlah RM 5- RM10 mengikut perkhidmatan syarikat berkaitan. 
3 langkah mudah saja untuk korang. Cubalah….
cara, dapatkan, balik, kad, sim, hilang

You may also like

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge