Cinta 5 Jari

” Thumb represents parents.
Index finger represents siblings.
Center finger represents own self.
Fourth finger represents your partner.
Last finger represents your children.
– Chinese’s philosophy “

Korang pernah baca petikan kat atas ni???? Korang pernah tak dengar pasal kisah Cinta 5 Jari???Aku sebenarnya baru dengar….tetiba plak hari ni teringat balik…..rupa-rupanya ada kisah cinta yang terselit kat jari-jemari kita ni….hhhmmm…..dan ada sebab kenapa bila kita berkahwin, cincin disarungkan di jari manis kita..

ok…sekarang cuba satukan jari-jemari dan kemudian bengkokkan jari tengah ke dalam.Empat jari yang lain dipertemukan dengan pasangan jari yang lain.dan ikut arahan kat bawah ni…

1.   Ibu Jari
Cuba buka ibu jari anda. Ibu jari boleh dibuka kerana ibu jari mewakili kedua-dua orang tua anda. Kelak suatu hari nanti, pasti kedua-duanya akan pergi meninggalkan anda buat selama-lamanya. Tutup kembali ibu jari.
2.   Jari Telunjuk
Buka pula jari telunjuk anda. Jari telunjuk mewakili adik-beradik. Mereka juga bakal meninggalkan keluarga dan mengorak hala tuju masing-masing apabila tiba masanya. Tutup kembali jari telunjuk.
3.   Jari Kelingking
Cuba pula buka jari kelingking yang paling kecil, ianya mewakili anak-anak anda. Lambat-laun, apabila anak-anak mempunyai keluarga sendiri, mereka juga akan meninggalkan anda. Tutup kembali jari kelingking.
4.   Jari Manis
Dan sekarang, cuba buka jari manis, yang mana anda menyarungkan cincin perkahwinan padanya. Hairan kan mengapa anda tidak dapat membuka jari manis. Jari manis tersebut mewakili suami atau isteri anda. Tiada yang dapat memisahkan anda dan pasangan anda, kerana anda berdua telah ditakdirkan untuk bersama sehidup semati. Jadi, hargailah pasangan anda!
jadi….ini lah kisah cinta 5 jari tu…..
kisah, cinta, lima, jari, romantis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge