Cerita Raya Aidilfitri

Assalamualaikum….

Selamat Hari Raya Kedua…hihihihi…. Macam ne raya semlam? Ok ke? Banyk dapat duit raya? Mesti meriahkan raya kat kampung halaman masing-masing. Apa juada paling sedap korang makan? Aku? hhhhmmmm… aku makan kat rumah je… hahahaha…sampai penuh perut aku ni… Takut nanti orang tanya, ” dah berapa bulan? ” waaa..tidak…hehehehe….

Raya, raya juga yer… Tapi kena lah ingat kepada mereka yang sambutnya dengan serba kekurangan. Semalam raya pertama kat rumah aku, biasa-biasa je… Juadah utama mee kari dan juga nasi tomato…. Sedap oooo…rugi korang tak datang beraya…

Hari ini, raya kedua pula ada lagi…. Kalau tak silap makan nasi putih, dan masakan kampung jer… Lagi sedap tau.. Ada sambal belacan, ulam-ulaman, dan pelbagai lagi masakan kampung…. Sedap tu… Jemput lah datang kalau sudi….

Selamat Hari Raya Aidilfitri, hari kedua….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge