Bila Hantaran Kahwin…

majlis, kahwin, noh, hujan, dan, miss, nina.
KAHWIN HANTARAN MURAH 
Ishhh… Murahnya hantaran dia,ni mesti bakal menantu dia sengkek ni!
KAHWIN HANTARAN MAHAL 
Ishhhh… Mahalnya? Nak jual anak apa? Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.
KAHWIN UMUR MUDA 
Ishhhh… Muda-muda dah kahwin,ni mesti ada buat benda tak baik ni. Entah-entah dah ada
isi kot!

KAHWIN DI LEWAT USIA 
Ishhhhh… Dah tua baru nak kahwin,tu la muda-muda tak nak kahwinn, orang dah beranak-pinak dia
baru nak kahwin. Kesian, tak laku kot!

KAHWIN MAJLIS KECIL

Ishhhh… Ni majlis kahwin ke ape? Kedekutnya, makanan pun entah apa bukan selalu,buatlah besar sikit!
KAHWIN MAJLIS BESAR 
Ishhhhh… Besarnya majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak dia je
nak kahwin kat dunia ni!
Moral:
BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG,DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH
BAHAGIA. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI
TERSEKSA.

You may also like

1 Comment

  1. org zaman skrg ni mmg lebih suka mengata..ada je la yg tak kena..so, kita buat je apa kita nak buat. yg pnting tak salah hukum agama..klu nk kisah sgt "mulut" org ni..tak kemana hidup..:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge