Ayam vs Lembu

Pada suatu petang ada seekor ayam bertemu dengan seekor lembu…..

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri !!!

Lembu : Eh…Kenapa kau cakap macam tu Cik Yam ???

Ayam : Kau tengoklah apa yang diorang buat kat aku ni !!!

Lembu : Kau ni cakap apa?? Tak faham aku… Apa manusia buat kat kau ??
Ayam :  Aku ni tiap-tiap hari bertelur..Cadang tu nak lah ada anak dua tiga ekor… Ada lah juga penyambung warisan aku nie…tapi..hampeh..memang tak berhati perut langsung manusia ni…tiap-tiap hari makan telur aku.. Macam mana aku nak ada waris ?? Dah lah bapa ayam nak yang muda-muda jer sekarang ni… pantang nampak, habis diaorang sapu…
Lembu : Kau ni Cik Yam, masalah kau tu kecik jer !!!!
Ayam : Kecik kau kata ???
Lembu : Iye..kecik…
Ayam : maksud kau ???
Lembu : Aku nie… kalau difikirkan malang lagi nasib aku dari kau.. Nak jer aku bunuh diri..Cuba kau bayangkan, tiap-tiap hari manusia minum susu aku, tapi tak de sorang pun yang panggil aku mak!!
Ayam : (sambil berlalu pergi) Hampeh punya lembu……

2 thoughts on “Ayam vs Lembu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge