Apa harus Aku Buat

Hari ni 24.7….Dah masuk bulan ke dua aku kerja…. Bulan pertama aku kerja setengah bulan jer… Ye lah kan dah aku mula kerja 13.6… gaji pun dah dapat untuk bulan tu….Tapi dapat lambat sikit…Dah nak masuk pertengahan bulan 7 baru dapat….huhuhuhu…. Tapi aku tak kisah sangat sebab tak rasa nak guna duit lagi… Alhamdulillah kan….

Tapi aku rasa macam sesuatu tak kena lah dengan jumlah gaji yang aku dapt tu…. Aku mula ikut latihan pada 11.6 dengan 12.6… Itu pun aku masuk separuh hari jer… Jumlah hari yang aku kerja pada bulan 6 tu ialah berapa ye?? tarikh 30 tolak dengan 13…berapa ye??? Siapa pandai ?? Kalo korang kira guna kalkulator korang tu, korang akan dapat jawapan 17 hari kan???  Sebenarnya, bilangan hari yang betul ada lah 18hari… Kalau korang nak kira hari, korang kenalah bermula dengan tarikh yang kita nak kira tu…. dan disebabkan hal ini lah, jumlah gaji aku kurang…. sepatutnya aku dapat lebih tapi gaji aku kurang satu hari… Memang sedih….. Kerja penat-penat tapi nak buat mcam mana kan…..

Korang rasa apa harus aku buat?? Adakah aku harus buat tak tahu atau aku harus buat sesuatu….. Itu baru gaji…tak termasuk bayaran OT lagi…huhuhu….Apa harus aku buat erk????

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge