Ahli Keluarga Baru

Semalam sebaik saja melangkah masuk dalam rumah aku tengok kat mak aku ada sesuatu. Eh..Dari mana datang ? Tengok lah ahli keluarga baru aku ini.
 Besar tau… Aku ingat ada satu je, rupa-rupanya ada dua. Muncul pula lagi satu ekor… Yang ini nampak macam gangster. tengoklah ada tanda kat hidung ia.
Aku sebenarnya takut-takut lah juga dengan kucing ini. Tapi tahap fobia aku dengan kucing ni tak lah teruk. Cuma ada perasaan geli dan takut diterkam. Kan kucing kan selalunya lincah kan ? Aku takut dia datang melompat kat aku je. eeeeeee…gggggrrrrrr….. Semalam masa aku masuk je dalam rumah, kucing yang gambar pertama tu tengok akudengan mata ia yang terbeliak. Alahaiii kucing… Sebaik je aku masuk ia terus datang kat kaki aku… gggggrrrrr…geli lah wei…. Ia ikut je kemana aku pergi. Aku naik hairan lah, tetiba je ikut aku. Kenal pun tidak…hahaha….. Tapi aku belailah juga kucing tu, kesian kan, sebab ia nak manja dengan aku kot.Tapi dalam hati ada rasa untuk aku berjaga-jaga sebab takut kuku kat kaki ia.
 “Baik aku dok rehat je kat bawah meja ni, tak ada orang nampak..”
“Wah…. bestnya cerita ni”

Baca ini juga :-

# Awal dan Scha bersaing untuk…
# Peluang Untuk Beetle
# Hanis Zalikha masuk Race

1 thought on “Ahli Keluarga Baru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge