15 Senjata Menghalang Syaitan

Assalamualikum……
Untuk entry kali ni aku nak letak tajuk apa?? korang baca lah kat atas tu.. Jangan malas-malas bulan puasa nie… Entry sebelum ni aku ada cakap pasal 15 Pintu Syaitan Dalam Diri Kita … Kalau korang yang tak tau lagi yang sebenarnya pintu syaitan ada dalam diri kita, baik korang pergi tengok entry aku tu.. ok… Kali ni aku nak cakap pula pasal 15 Senjata menghalang Syaitan. Korang tahu kan senjata tu apa? Kalu yang tak tau tu korang tengoklah ni.. Itu contoh-contoh senjata yang ada….
Tapiiii… senjata ni semua tak boleh halang syaitan-syaitan tu… Senjata menghalang syaitan camne? korang boleh baca kat bawah….
– Membaca Bismillah (menjadi kunci pada perbuatan baik)

– Banyakkan bezikir

– Banyakan Beristigfar
– Baca “la i’ la ha illa anta subha naka inni kuntu minaz zoli min”
– Jangan tidur berseorangan
– Baca doa pagi dan petang
– Bersugi
– Melaksanakan solat jemaah
– Berwudhuk sebelum tidur
– Menutup aurat
– Membaca doa masuk tandas.
– Banyak berselawat pada hati
– Bertaubat, beristighfar
– Banyakan baca Al-Quran
– Membaca surah Yassin setiap pagi

Jadi, apa tunggu lagi? moh ler kita amalkan dan jadikan perkara kat atas tu sebagai senjata kita…. bukan untuk berperang ye, tapi sebagai pendinding diri jer…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge