Pengantin Budak ???

Apa ? Ingat pengantin budak tak ada ke ? Dulu masa zaman budak-budak aku adalah juga main kahwin olol-olok ni. Jadi suami lah, jadi anak lah.Tapi zaman sekarang, bukan mainan lagi tapi dah jadi realiti. Ini dibuktikan lagi dalam laman harian metro online bertajuk Pengantin Budak. 

Kalau tak silap sebelum ni ada pengantin remaja, tapi ini lain pula ya. Apa nak buat, jodah dah ditetapkan oleh Allah. Apa yang bagus, pasangan pengantin ini sedia memikul tanggujawab yang bakal mereka tempuhi dalam bahtera perkahwinan. Apa pun, diharap tahniah dan syabas aku ucapkan kepada pasangan mempelai iaitu mohd Fami Alias,19 dan pasangannya Nor Fazira Saad, 13. Kalau tengok umur, tak adalah budak pun, dah masuk alam remaja dah.  hhhhhmmmmm…… Ni bila dah kahwin ni, jangan lupa tanggujawab tu. Bukan sedap nak kahwin je ya…hehehehe…..Selamat pengantin baru, moga kekal hingga akhir hayat.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge