Aneka Kuih-Muih

Hari ni saja je nak letak kuih-muih tradisional ni. Semua kuih ni adalah kuh kegemaran aku. Sebelum ni tau makan jer, nama kuih tak tau. Kalau nak buat, lagilah aku tak tau. hahahaha….. Apa yang penting, makan sedap dan kenyang.
Kuih ni orang kat negeri aku panggil kuih jawa. Aku pun tak tahu kenapa dipanggil begitu.hhhhmmm…
kuih, jawa,cucur,jawa
 Yang ini pula kuih keria ye. Bukan donat. Yang ni sedap. Kuih ni dibuat dengan ubi kemudian salut gula. 
cucur, keria, atau, kuih, keria

Kuih ketayap. Sedap ni. Kalau aku nak modenkan nama kuih ni boleh tak ? Aku nak tukar jadi coconut crepe.
coconut, crepe, ketayap
 Yang ini memang kegemaran aku sangat-sangat. Tapi dah jarang jumpa la kuih ni… Orang negeri aku panggil kuih dengai. Dibuat dari kelapa juga.
kuih,dangai

Semua kuih ni aku rasa kat semua negeri ada, cuma yang membezakannya ialah nama panggilan kuih tu.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge